Erasmus+ KA2 projekts «Sustainable Urban Development in Europe»
Erasmus+ KA2 projekts
«Sustainable Urban Development in Europe»
Projekta dalībskolas:
- Talsu 2.vidusskola Latvijā
- Neues Gymnasium Bochum Vācijā
- Lice Statale Maffeo Vegio Itālijā
Projekta norises laiks: 2020.gada 1.decembris- 2023.gada 31.augusts
Projekta mērķis
Iepazīt ilgtspējīgu pilsētu attīstības koncepcijas un veidot izpratni par ilgtspējīgu attīstību, kas palīdzētu ieskicēt jaunas stratēģijas un veidus ilgtspējīgākām un dzīvotspējīgākām pilsētām un integrēt ilgtspējīgas stratēģijas savā ikdienas dzīvē.
Projekta koncepts
Mūsdienās vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju dzīvo pilsētās, un līdz 2050. gadam aptuveni divas trešdaļas no pasaules iedzīvotāju skaita būs pilsētās. Palielināts iedzīvotāju skaita pieaugums un migrācija izraisa nepārtrauktu strauju urbanizāciju, kas rada milzīgu spiedienu uz pilsētvidi, veicinot virkni vides un sociālo problēmu. Tādējādi ilgtspējīga pilsētu attīstība tuvākajā nākotnē būs viens no galvenajiem sabiedrības pienākumiem. Ilgtspējīga pilsētu attīstība ietver dažādas jomas, piemēram, mājokļus, transportu, pilsēttelpas, enerģiju un resursus, kā arī sabiedrības līdzdalību. Pēdējie gadi ir parādījuši, ka daudzus jauniešus interesē ilgtspējīga attīstība un klimata pārmaiņas.
Izmantojot labi izveidoto skolu tīklu, projekts ļāva skolēniem izjust vienam otra pilsētvidi, iesaistīties dialogā ar dalībniekiem un ieinteresētajām pusēm un apmainīties ar idejām, kā izveidot ekoloģiski, ekonomiski un sociāli ilgtspējīgas un dzīvotspējīgas pilsētas telpas un pilsētu infrastruktūru.
Viena no galvenajām šī projekta vērtībām ir tā dalībnieku sastāvs, kas nāk no pilsētām ar dažādu pieredzi. Talsi (LV) funkcionē kā centrālā vieta lielā mērā lauku vidē. Lodi (IT) ir provinces galvaspilsēta, kuru ietekmē ienākošās un izejošās pārvietošanās problēmas. Bohuma (DE) agrāk bija industriāla pilsēta, kuru skāra lielu rūpnīcu slēgšana, un šobrīd tā koncentrējas uz pakalpojumu un uz zināšanām balstītas ekonomikas izveidi.
Sadarbībā ar lēmumu pieņēmējiem skolēni guva ieskatu vietējo kopienu lēmumu pieņemšanas procesos un veidos, kā dažādas institūcijas plāno turpmāko pilsētu attīstību. Tas palīdzēja domāt par savu personīgo ieguldījumu, projekta darba grupās izstrādājot savas pilsētu attīstības idejas.
Projekta galvenie rezultāti aptvēra trīs jomas: saturs, metodoloģija un komunikācija un starpkultūru kompetence.
1. Saturs
Skolēni, kas piedalījās projektā,...
- guva izpratni par jēdzieniem “ilgtspējīga attīstība”, “ilgtspējīgas kopienas” un pilsētu attīstību un faktoriem, kas veicina izmaiņas pilsētvidē;
- iepazina dažādas Eiropas pilsētvides un to izaicinājumus saistībā ar ekonomiku, ekoloģiju, enerģiju, mobilitāti, mājokli;
- uzzināja par pilsētu mikroklimatu un to ietekmējošiem faktoriem, pilsētu zaļo zonu vērtībām; guva ieskatu par vietējo ekosistēmu nozīmi un nepieciešamību aizsargāt vietējo floru un faunu;
- guva ieskatu rūpnieci ieguva ieskatu rūpnieciskās ražošanas procesu ilgtspējīgās formās uzņēmumā “L’erbolario” Lodi;
- iepazinās ar ilgtspējīgiem mājokļu veidiem saistībā ar būvniecības metodēm, arhitektūru un fasādes apzaļumošanu Milānā un Diseldorfā;
- guva izpratni par to, kā iedzīvotāji Talsos piedalās pilsētplānošanas procesos un savas pilsētas veidošanā.
- mācījās ilgtspējīgi izmantot materiālus savā ikdienas dzīvē;
2. Metodoloģija
Skolēni, kas piedalījās projektā, ...
- iepazina un izmantoja dažādas datu vākšanas metodes: tiešsaistes pētījumi, ekspertu intervijas, aptaujas, kartēšana, eksperimenti, modeļi;
- veidoja anketas, veica aptauju un analizēja to datus;
- mācījās sazināties ar dažādām iestādēm un veikt ekspertu intervijas;
- uzzināja, kā novērtēt pilsētas stiprās un vājās puses, riskus un iespējas, veicot SVID analīzi;
- attīstīja savas sadarbības prasmes, koordinējot nelielus projektu uzdevumus, strādājot pie kopīgiem produktiem ar skolēniem no dažādām valstīm;
- mācījās vispārināt informāciju un jēdzienus un vizualizēt tos modeļa veidā;
- attīstīja savas prezentācijas prasmes, prezentējot grupu darba rezultātus dažādām grupām: projekta dalībniekiem, klases biedriem, vecākiem, skolotājiem, organizāciju un pilsētu pārstāvjiem;
- izveidoja mācību līdzekļu komplektus par ilgtspējīgu dzīvesveidu dažādu vecuma grupu skolēniem;
- pilnveidoja savas organizatoriskās prasmes, gatavojot starptautiskās sanāksmes.
3. Komunikācija un starpkultūru kompetences
Skolēni, kas piedalījās projektā:
- iepazina dažādas skolas vides;
- iepazinās ar trīs dažādu valstu un pilsētu kultūras tradīcijām;
- uzzināja dažādus viedokļus un vērtības pilsētvides attīstības jomā.
Projekta dalībnieki parādīja, ka uzaugot ar “Piektdienas nākotnei”/ “Fridays for Future” demonstrācijām un līdzīgam aktivitātēm, viņi ir pieredzējuši, ka viņu balsis ir sadzirdamas.
Skatīt MAGNA_CHARTA_GREEN_PDF-1.pdf