Starpdisciplinārs projekts 6.a klasei
Talsu 2.vidusskolas 6.a klases skolēni marta mēnesī piedalījās projektā, kura laikā izzināja savas profesionālās intereses un izveidoja uzskates materiālu par profesiju iedalījuma pēc darba objekta. Projekta vadītājas bija datorikas skolotāja Iveta Sūniņa, dizaina un tehnoloģiju skolotāja Lolita Burdiņa un karjeras konsultante Mārīte Tīsa.
Vispirms skolēni paši mēģināja klasificēt profesijas pēc tā, kāds ir to darba objekts. Nākamais solis bija noteikt sev interesējošo profesiju grupu: darbs ar cilvēkiem, dabu, mākslu, tehniku vai zīmju sistēmām un iepazīties ar grupā ietilpstošajām profesijām. Tika izveidotas darba grupas, skolēniem izvēloties to lielumu un prezentācijas lietotni, lai pētītu profesiju darba vidi, aprīkojumu, prasmes un pienākumus. Skolēni ierakstīja audiofailus un veidoja videoklipus, izspēlējot skečus un attēlojot, kā profesionālis strādā. Skolēni trenēja kritisko domāšanu un publiskās runas iemaņas, filmējot “lifta runas”, kuras nepārsniedz vienu minūti, bet atklāj pašu galveno par profesiju. Dizaina un tehnoloģiju stundās tika veidoti plakāti un izveidots prezentācijas QR kods, kā arī iekārtota izstāde skolas 2.stāvā, lai dotu iespēju visiem skolas skolēniem iepazīties ar profesiju daudzveidību, kas varētu palīdzēt izvēlēties ēnojamo profesiju Ēnu dienā. Projekta darbus novērtēja arī paši 6. a klases skolēni.
Ja arī sākumā kādiem skolēniem uzdevumi šķita neparasti un ietilpīgi, tomēr ikviens aktīvi piedalījās un noslēgumā tika izveidoti unikāli produkti. Šis projekts deva iespēju skolēniem iepazīt savas profesionālās intereses un attīstīt informāciju tehnoloģijas, dizaina, latviešu valodas, kritiskās domāšanas, publiskās runas, prezentēšanas un sadarbības prasmes. Šāda veida projektu ir iespējams pielietot arī citu jautājumu izzināšanai.