Mūsu plānotais un paveiktais Erasmus+ projektos
Erasmus+ KA2 projekts «Sustainable Urban Development in Europe»
Erasmus+ KA2 projekts
«Sustainable Urban Development in Europe»
Projekta dalībskolas:
- Talsu 2.vidusskola Latvijā
- Neues Gymnasium Bochum Vācijā
- Lice Statale Maffeo Vegio Itālijā
Projekta norises laiks: 2020.gada 1.decembris- 2023.gada 31.augusts
Projekta mērķis
Iepazīt ilgtspējīgu pilsētu attīstības koncepcijas un veidot izpratni par ilgtspējīgu attīstību, kas palīdzētu ieskicēt jaunas stratēģijas un veidus ilgtspējīgākām un dzīvotspējīgākām pilsētām un integrēt ilgtspējīgas stratēģijas savā ikdienas dzīvē.
Projekta koncepts
Mūsdienās vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju dzīvo pilsētās, un līdz 2050. gadam aptuveni divas trešdaļas no pasaules iedzīvotāju skaita būs pilsētās. Palielināts iedzīvotāju skaita pieaugums un migrācija izraisa nepārtrauktu strauju urbanizāciju, kas rada milzīgu spiedienu uz pilsētvidi, veicinot virkni vides un sociālo problēmu. Tādējādi ilgtspējīga pilsētu attīstība tuvākajā nākotnē būs viens no galvenajiem sabiedrības pienākumiem. Ilgtspējīga pilsētu attīstība ietver dažādas jomas, piemēram, mājokļus, transportu, pilsēttelpas, enerģiju un resursus, kā arī sabiedrības līdzdalību. Pēdējie gadi ir parādījuši, ka daudzus jauniešus interesē ilgtspējīga attīstība un klimata pārmaiņas.
Izmantojot labi izveidoto skolu tīklu, projekts ļāva skolēniem izjust vienam otra pilsētvidi, iesaistīties dialogā ar dalībniekiem un ieinteresētajām pusēm un apmainīties ar idejām, kā izveidot ekoloģiski, ekonomiski un sociāli ilgtspējīgas un dzīvotspējīgas pilsētas telpas un pilsētu infrastruktūru.
Viena no galvenajām šī projekta vērtībām ir tā dalībnieku sastāvs, kas nāk no pilsētām ar dažādu pieredzi. Talsi (LV) funkcionē kā centrālā vieta lielā mērā lauku vidē. Lodi (IT) ir provinces galvaspilsēta, kuru ietekmē ienākošās un izejošās pārvietošanās problēmas. Bohuma (DE) agrāk bija industriāla pilsēta, kuru skāra lielu rūpnīcu slēgšana, un šobrīd tā koncentrējas uz pakalpojumu un uz zināšanām balstītas ekonomikas izveidi.
Sadarbībā ar lēmumu pieņēmējiem skolēni guva ieskatu vietējo kopienu lēmumu pieņemšanas procesos un veidos, kā dažādas institūcijas plāno turpmāko pilsētu attīstību. Tas palīdzēja domāt par savu personīgo ieguldījumu, projekta darba grupās izstrādājot savas pilsētu attīstības idejas.
Projekta galvenie rezultāti aptvēra trīs jomas: saturs, metodoloģija un komunikācija un starpkultūru kompetence.
1. Saturs
Skolēni, kas piedalījās projektā,...
- guva izpratni par jēdzieniem “ilgtspējīga attīstība”, “ilgtspējīgas kopienas” un pilsētu attīstību un faktoriem, kas veicina izmaiņas pilsētvidē;
- iepazina dažādas Eiropas pilsētvides un to izaicinājumus saistībā ar ekonomiku, ekoloģiju, enerģiju, mobilitāti, mājokli;
- uzzināja par pilsētu mikroklimatu un to ietekmējošiem faktoriem, pilsētu zaļo zonu vērtībām; guva ieskatu par vietējo ekosistēmu nozīmi un nepieciešamību aizsargāt vietējo floru un faunu;
- guva ieskatu rūpnieci ieguva ieskatu rūpnieciskās ražošanas procesu ilgtspējīgās formās uzņēmumā “L’erbolario” Lodi;
- iepazinās ar ilgtspējīgiem mājokļu veidiem saistībā ar būvniecības metodēm, arhitektūru un fasādes apzaļumošanu Milānā un Diseldorfā;
- guva izpratni par to, kā iedzīvotāji Talsos piedalās pilsētplānošanas procesos un savas pilsētas veidošanā.
- mācījās ilgtspējīgi izmantot materiālus savā ikdienas dzīvē;
2. Metodoloģija
Skolēni, kas piedalījās projektā, ...
- iepazina un izmantoja dažādas datu vākšanas metodes: tiešsaistes pētījumi, ekspertu intervijas, aptaujas, kartēšana, eksperimenti, modeļi;
- veidoja anketas, veica aptauju un analizēja to datus;
- mācījās sazināties ar dažādām iestādēm un veikt ekspertu intervijas;
- uzzināja, kā novērtēt pilsētas stiprās un vājās puses, riskus un iespējas, veicot SVID analīzi;
- attīstīja savas sadarbības prasmes, koordinējot nelielus projektu uzdevumus, strādājot pie kopīgiem produktiem ar skolēniem no dažādām valstīm;
- mācījās vispārināt informāciju un jēdzienus un vizualizēt tos modeļa veidā;
- attīstīja savas prezentācijas prasmes, prezentējot grupu darba rezultātus dažādām grupām: projekta dalībniekiem, klases biedriem, vecākiem, skolotājiem, organizāciju un pilsētu pārstāvjiem;
- izveidoja mācību līdzekļu komplektus par ilgtspējīgu dzīvesveidu dažādu vecuma grupu skolēniem;
- pilnveidoja savas organizatoriskās prasmes, gatavojot starptautiskās sanāksmes.
3. Komunikācija un starpkultūru kompetences
Skolēni, kas piedalījās projektā:
- iepazina dažādas skolas vides;
- iepazinās ar trīs dažādu valstu un pilsētu kultūras tradīcijām;
- uzzināja dažādus viedokļus un vērtības pilsētvides attīstības jomā.
Projekta dalībnieki parādīja, ka uzaugot ar “Piektdienas nākotnei”/ “Fridays for Future” demonstrācijām un līdzīgam aktivitātēm, viņi ir pieredzējuši, ka viņu balsis ir sadzirdamas.
Skatīt MAGNA_CHARTA_GREEN_PDF-1.pdf
Eiropas Savienības Erasmus+ programmas pamatdarbības KA1 “Personu mobilitātes mācību nolūkos” skolu izglītības sektora projekts Nr. 2021-1-LV01-KA121-SCH-000009255
Projekta norises
laiks: 2021.gada 1.jūnijs- 2023.gada
31.augusts
Projekta mērķis: nodrošināt aktīvu pedagogu un izglītojamo iesaisti starptautiskā pieredzes apmaiņā un sadarbībā un inovatīvas mācību vides veidošanā.
Saskaņā ar Talsu 2.vidusskolas attīstības plānu 2019.-2023.gadam un Eiropas plānu, projekta aktivitātes tiek īstenotas 3 virzienos:
1) starptautiskā sadarbības tīkla nostiprināšana un paplašināšana;
2) profesionālo kompetenču pilnveidošana stundu ēnošanā un vadīšanā citu izglītības sistēmu un kultūru vidē;
3) kompetenču pieejā balstītas un motivējošas izglītības vides veidošana, akcentējot efektīvu mācību stundu skolēna pašvadītas mācīšanās veidošanā un caurviju prasmju attīstīšanā.
Projekta aktivitātes: pedagogu profesionālo kompetenču pilnveides kursu apmeklējumi, darba ēnošana partnerskolās, norīkojumi mācīšanai partnerskolās, grupu mobilitātes un skolēnu īstermiņa mācību mobilitātes.
Sadarbības skolas Eiropā: Oberstufenzentrum Elbe-Elster Gymnasium Falkenberg Vācijā, Neues Gymnasium Bochum Vācijā, Greve Gymnasium Dānijā, Ins Manuel de Montsuar Spānijā, Tarvastu Gumnaasium Igaunijā, Tjøtta oppvekstsenter Norvēģijā un Lice Statale Maffeo Vegio Itālijā
Projektā sasniedzamie rezultāti:
1) mācību satura zināšanas saistībā ar caurviju un digitālajām prasmēm un mērķtiecīgi integrētas mācību procesā,
2) stiprināta starppriekšmetu saikne mācību projektu īstenošanā,
3) gūtā pieredze apkopota un nodota kolēģiem kopēju aktivitāšu iniciēšanai,
4) pilnveidotas svešvalodu prasmes starpkultūru komunikācijā,
5) paplašinājies redzesloks par kultūrvidi un tradīcijām un dziļāka izpratne par Eiropas vērtībām.
Projekta mājas lapa pieejama:
https://erasmus-personu-mobilitate-macibu-nolukos.mozellosite.com
“ Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides vides veidošanā”
Eiropas Savienības Erasmus + KA1 skolu sektora projekts
Nr.2017-1-LV01-KA101-046940 “ Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides vides veidošanā”
Projekta “ Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides veides veidošanā” mērķis ir pilnveidot mācību vidi konkurētspējīgas izglītības nodrošināšanai, akcentējot mācīšanās pieejas maiņu - no zināšanām uz zināšanu pielietošanu daudzveidīgās situācijās, no zināšanu nodošanas uz diskusiju, no frontāla procesa uz sadarbību, no summatīvās vērtēšanas uz atgriezenisko saiti.
Projektā notikušas 9 skolotāju individuālās mobilitātes, apmeklējot tālākizglītības kursus Itālijā, Grieķijā, Kiprā, Spānijā un Īrijā.
Projektā tika akcentēti 3 virzieni jaunu metodisko pieeju iepazīšanai kursu laikā un to aprobācijai un ieviešanai skolā: kompetenču pieejas metodoloģisko pamats, savstarpējo sadarbības prasmju attīstīšana, jaunu mācīšanas modeļu attīstīšana.
Iesaistoties projektā, Talsu 2. vidusskolas pedagogu kolektīvs:
1) veido kompetenču izglītībā balstītu mācību vidi, tādējādi paaugstinot skolas kā izglītības iestādes kapacitāti.
2) personīgo un profesionālo kompetenču līmenī individuālo mobilitāšu dalībnieki guvuši jaunas zināšanas par metodiskajām nostādnēm, teorētiskiem un praktiskiem pamatiem jaunu mācību pieeju pielietošanā,
3) mācību process kļūs atvērtāks ar viedokļu un ideju dažādību, pedagogi ir pārliecinātāki inovatīviem izaicinājumiem un jaunu sadarbības modeļu veidošanai.
Tālākizglītības kursos apgūtās zināšanas un prasmes skolotāji nodevuši kolēģiem svešvalodu, metodiskajās komisijās, skolas vadības grupai un kolektīvam projekta noslēguma konferencē. Skolotāji apgūtās prasmes veiksmīgi adaptē mācību procesā un izstrādā jaunas mācību metodes un paņēmienus.
Divi individuālo mobilitāšu dalībnieki sagatavojuši īstenošanai kopīgus projektus KA2 programmā, tādējādi paplašinot jau esošo skolas sadarbības tīklu ar skolām Eiropā.
Projekta laikā gūtā pieredze par tēmu “Kompetenču pieeja inovatīvas mācību vides veidošanā” nodota kolēģiem Talsu, Dundagas, Rojas un Mērsraga novadu metodiskajās apvienībās, kā arī pasākumos VISC kompetenču pieejas pilotprojekta "Kompetenču pieeja mācību saturā" dalībskolu kolēģiem valstī, savukārt Talsu 2.vidusskolas forumā skolotāji, skolēni, absolventi, vecāki un sabiedrības pārstāvji diskutēja par skolas tālāko attīstības modeli.
“Sadarbības veicinošu prasmju un vērtību veidošana”
Eiropas Savienības Erasmus + KA1 skolu sektora projekts
Nr.2018-1-LV01-KA101-046940
“Sadarbības veicinošu prasmju un vērtību veidošana”
Projekta “ Sadarbības veicinošu prasmju un vērtību veidošana” mērķis ir attīstīt un pilnveidot sadarbības prasmes un pieredzi kompetencēs balstītā mācību satura nodrošināšanā.
Projektā notikušas 6 pedagogu dalība mācību mobilitātēs, no tām 1 pedagogam apmeklējot tālākizglītības kursus Spānijā, 3 pedagogiem piedaloties stundu vērošanā un 2 pedagogiem vadot mācību stundas Talsu 2.vidusskolas partnerskolā – Falkenbergas arodģimnāzijā Vācijā.
Talsu 2.vidusskolai kā pilotskolai Valsts izglītības satura centra projektā “Kompetenču pieeja mācību saturā” sadarbībā ar partnerskolu Vācijā bijusi iespēja nostiprināt un attīstīt sadarbības caurvijas prasmes, pedagogos un skolēnos radīt izpratni par sadarbību kā vērtību un veidot sadarbību veicinošas mācīšanas un mācīšanās moduļus.
Mobilitātēs gūtās zināšanas un prasmes skolotāji nodevuši kolēģiem metodiskajās komisijās un Metodiskājās dienās skolā. Skolotāji kā multiplikatori organizēs darba grupas sadarbības prasmju adaptēšanai mācību procesā, jaunu mācību metožu un paņēmienu izstrādei.
Projekta laikā gūtā pieredze prezentēta konferencē Talsu, Dundagas, Rojas un Mērsraga novadu skolotājiem, kā arī pasākumos VISC kompetenču pieejas pilotprojekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” dalībskolu kolēģiem valstī.
Balstoties uz gūto pieredzi ir paplašināts jau esošo skolas sadarbības tīklu ar skolām Eiropā un uzsākti jauni projekti eTwinning platformā.
“Kompetenču veidošana un to vērtēšana 21.gadsimta skolā”
Eiropas Savienības Erasmus + KA1 skolu sektora projekts
Nr. 2020-1-LV01-KA101-077366
“Kompetenču veidošana un to vērtēšana 21.gadsimta skolā”
Talsu 2.vidusskolas attīstības plāna īstenošana 2019.-2023. gadam paredz veidot kompetenču pieejā balstītu izglītības vidi un veicināt personības izaugsmi.
Projekta “Kompetenču veidošana un to vērtēšana 21.gadsimta skolā” mērķis ir sekmēt pedagogu profesionālo pilnveidi un pedagogu pieredzi kompetenču pieejas ieviešanā, pilnveidot skolas mācību procesa kvalitāti un veicināt pedagogu līdzdalību skolas darba plānošanā.
Saskaņā ar Talsu 2.vidusskolas attīstības plānu projekta ietvaros tiks īstenotas aktivitātes jomās “Mācību saturs” un “Mācīšana un mācīšanās” un projekta specifiskie mērķi:
1) veicināt pedagogu zināšanu, prasmju un kompetenču pilnveidi, tālākizglītības procesā iesaistot skolas vadības komandas, mācību priekšmetu jomu un atbalsta personāla pārstāvjus;
2) veicināt inovatīvu mācību metožu un paņēmienu programmu izstrādi, pamatojoties uz labās pieredzes un prakses pārnesi;
3) veidot pozitīvu un motivējošu mācību un darba vidi;
4) pilnveidot skolēnu sniegumu vērtēšanas sistēmu;
5) veicināt Eiropas dimensijas un starpkultūru kompetences ieviešanu skolas mācību procesā.
Projektā paredzēta 16 pedagogu dalība mācību mobilitātēs, no tām 10 pedagogam apmeklējot tālākizglītības kursus , 4 pedagogiem piedaloties stundu vērošanā partneskolās Vācijā, Grieķijā, Igaunijā un Dānijā un 2 pedagogiem vadot mācību stundas Talsu 2.vidusskolas partnerskolās Vācijā un Spānijā.
Personīgo un profesionālo kompetenču līmenī dalība projektā sniegs tās dalībniekiem jaunas zināšanas par metodiskajām nostādnēm kompetenču izglītībā un kompetenču vērtēšanā un tiks apgūti teorētiskie pamati jaunu mācību pieeju pielietošanā.
Kursu tēmu apguve, pieredze stundu vērošanā un vadīšanā veicinās pedagoga darba stila pilnveidošanu un pieredzes apmaiņa starptautiskā vidē sniegs plašāku skatījumu uz esošo situāciju skolā un valstī, rosinot jauniem izaicinājumiem skolvadībā un metodikā.
Mobilitātēs gūtās zināšanas un prasmes pedagogi nodos kolēģiem mācību jomu komisijās, metodiskajās dienās skolā un kā multiplikatori organizēs sadarbības grupas jaunu mācību metožu un paņēmienu izstrādei.
Informācija par projektu pieejama šeit: https://padlet.com/rorbaha1/23c95tfw0b000ypj
Erasmus +
Projekta
“ Pedagogu profesionālā pilnveide inovatīvas mācību vides veidošanā Talsu
2.vidusskolā” mērķis ir veidot mācību vidi konkurētspējīgas izglītības
nodrošināšanai, apvienojot tehnoloģiju prasmes ar inovatīvas pedagoģiskās
pieredzes iegūšanu, tādējādi paaugstinot
skolas kā izglītības iestādes kapacitāti.
Kursu
tematiku veidoja sekojošu tēmu kopums: skolotāju teorētiskā sagatavotība
digitālo rīku lietošanai mācību
procesā, mācību procesa organizācijas
formu dažādošana, dažādu pašvērtējuma formu izstrāde un pielietošana,
metodoloģijas un mācību plānu izstrādi
e-vidē, skolvadības kompetenču
attīstīšana.
Laikā
no 2016.gada septembra līdz 2017.gada augustam 8 skolotāji piedalījās individuālās mobilitātēs, apmeklējot sekojošus
profesionālās pilnveides kursus:
-
“Drāma kā metode savstarpējās
komunikācijas pilnveidošanai”,
organizators “European Bridges Consulting Kiprā, skolas direktors Oļegs Solovjovs;
-
"Interaktīvā mācīšana un mācīšanās,
izmantojot interaktīvo tāfeli",
organizators “Alpha School of English St
Paul`s Bay Maltā, angļu valodas
skolotāja Aiga Rozenberga;
-
"Nākotnes skola ar iPad und
planšetdatoriem" organizator
asociācija "atempo"
Austrijā, vācu valodas skolotāja
Iveta Rorbaha;
-
”Mācīšanas procesa uzlabošana – mūsdienīga
valodas mācīšanas metodoloģija praksē “ organizators “ETI -Executive Training Institute St.Julian's”
Maltā, zviedru valodas skolotāja
Mārīte Tīsa;
-
„Matemātika un saikne ar citām zinātnēm.
Piemēri no Antīkās Grieķijas" organizators “Metagnosi” Grieķijā, matemātikas skolotāja Indra Pauliņa;
-
“IKT inovatīvas prasmes uz sadarbību
vērstā un projekta metodē balstītā mācīšanā/ mācīšanās procesā”organizē
Servantes apmācību centrs Madridē Spānijā apmeklēja svešvalodu metodiskās
komisijas vadītāja un angļu valodas skolotāja Liene Lāce;
-
“Digital and social media competencies@school”
Itālijā , matemātikas un ekonomikas skolotāja Gundega Paure;
-
“Interaktīvie mediji interaktīvai
mācīšanai un mācīšanās” Maltā apmeklēja ģeogrāfijas skolotāja Sarmīte Popena.
Tālākizglītības
kursos gūtās zināšanas un prasmes jaunu mācību metožu un paņēmienu pielietošanā
skolotāji nodevuši kolēģiem svešvalodu,
matemātikas, dabaszinātņu metodiskajās komisijās un skolas vadības grupai, kā
arī 2 metodiskās dienu laikā 2017.gada janvārī un augustā.
Dalība
tālākizglītības kursos devusi iespēju paplašināt jau esošo skolas sadarbības
tīklu ar skolām Eiropā un izstrādāt
kopīgus projektus eTwinning platformā. Tā uzsākts sadarbības projekts
"FES: Food, Environment & Sport. Let's Be Healthier! ar skolu Spānijā
TwinSpace vidē, kas pieejams: https://feschallenge.wordpress.com/
Turpinājumā paredzēts sagatavot
pieteikumu Erasmus+ KA2 projektu konkursam 2018.gadā. Sagatavošanas procesā ir otrs eTwinning projekts
"Social Scrapbook" ar skolām Slovēnijā un Īrijā.